12 days down, 12 to go!

Japp, det har gått halva tiden av min inte-äta-godis-chips-dricka läsk-utmaning. Och det känns great! Fastän det är den tiden på månaden nu och jag känner mig lite svullen, så känner jag mig hundra gånger finare än innan då jag tryckte i mig skräp varje dag. Imorrn är det vägning, och jag förväntar mig inte några större resultat, då jag som sagt har mens och det har knappt blivit någon träning i veckan alls. Men det känns ändå okej, för nu är jag igång med kosten iallafall, och på tisdag är det dags att besöka min vän gymmet igen. Can't wait!

Igår var det fredag - och det innebär ju fredagsmyyyys för de allra flesta. Jag nöjde mig med jordgubbar och kesella, hur göttigt som helst. Idag har det hittills bara ätits frukost här i huset, och det blev två mackor och kaffe. Inte världens nyttigaste, men jag blev mätt och det är väl det som räknas antar jag.

Nästa vecka tänker jag dra ner på kolhydraterna lite, för det vet jag ger resultat. Det blir mackor till frukost - för den äter jag på jobbet och det är krångligt att börja med något annat - men sen ska jag försöka hålla mig till så mycket protein och grönsaker som möjligt. Ibland går det ju inte, men i största möjliga mån. Vi ska åka och handla idag tänkte jag, och då blir det att bunkra upp med frukt och grönt. Och kanske någon hälsotidning också ;)

Nu peppar vi för ett bra veckoslut och en bra nästa vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0