Lördag 12/11

Dagens mat har varit sådär, inte ens en ordentlig lunch har jag ätit, och lite godsaker har det allt blivit, men jag håller mig inom kalorigränsen iallafall för nu är det på allvar :) Sen blev det 50 minuter på löpbandet, så skönt!

Jag har mina sätt att motivera mig. Jag köper de flesta hälsotidningarna, läser viktbloggar, artiklar om vikt och hälsa, och tittar tv-program såsom Biggest Loser (absoluta favoriten), Du är vad du äter osv. Jag har lärt mig att det hjälper himmelens mycket. Om jag kommer hem en dag efter jobbet så ÄR jag trött. Jag är inte sugen på att röra mig, och har lust att äta upp halva skafferiet. MEN, det allra första jag då gör när jag kommer hem är att slå igång datorn och läsa just viktbloggar, och det brukar bli hundra gånger bättre då. Sen klickar jag in på matdagboken och kollar igenom forumstrådarna och lite annat smått och gott. Det hjälper mig att hålla mig motiverad, för när jag läser om andras resultat, ser andras förändringar, så tänker jag bara: fan, om ett tag ska det där vara jag!

Så det är mitt tips till er, plöj igenom text efter text, bild efter bild, för det håller motivationen uppe! Idag till exempel när jag gick på löpbandet, försvann 50 minuter i ett nafs, just för att jag slog igång ett avsnitt av I form med Anna Anka på datorn medans jag gick. Hur bra som helst.

Dagens mat:

Frukost - Rågstyrka med jokkmokkskorv och becel. Kaffe m mjölk

Mellanmål - Mörk choklad, och en halv toscabulle

Mellanmål - Naturdietsmoothie

Middag - Hemmagjord pizza

Övrigt - Senare ikväll blir det även lite ostbågar och mörk choklad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0