Godmorgon lördag!

Hej alla! Nu har jag varit frånvarande här ett tag igen, men nu ska det bli ändring på det. Och tro inte att jag har slutat kämpa bara för att jag slutat skriva här, nej nu har jag gått ner ungefär 11 kilo :) Har min riktiga invägning på måndag, men jag var bara tvungen att smygväga mig idag, och den visade lite lite ner trots förra helgens syndande. Jag och min sambo var då hos min syster och det blev både chips, godis, pizza och även lite rödvin. Men hey, man måste ju leva lite grann också. Och nu är jag tillbaka på banan. Jag har satt som mål att nå min målvikt om 20 veckor, alltså i juli. Då ska vi nämligen till Göteborg och då jävlar ska jag se bra ut!

Dessa 20 veckor innebär att jag ska då ner 1,2 kg/vecka, så vi får ju se om det kommer att gå, men jag ska kämpa! Jag vet att bara jag håller mig skärpt nu i början så kommer kilona droppas fort som bara den, eftersom att jag har såpass mycket att gå ner. Och det kan ju bli lite svårt ju närmare målet man kommer, men förhoppningsvis kan jag lyckas skapa mig en liten marginal nu de första veckorna.

Idag är det lördag och jag har käkat "lyxfrukost" och slösat med lite extra kalorier på:

2 skivor Pågen Rasker
10 gr Mini Lätta
30 gr apelsinmarmelad

Och så två koppar kaffe med 0,5 dl lättmjölk i vardera, så det som under vardagarna brukar bestå av 110 gram 0,1% kvarg + funlight (60 kcal) hamnade idag på 308 kcal. Men det får fasen vara så, det gäller bara att planera lite extra:)

Träningen går det sådär för, jag har varit lite lat på den fronten, och i tisdags fick jag ett sånt sug att träna dagen efter så jag lade fram träningskläderna så att jag bara kunde hoppa på löpbandet direkt jag kom hem från jobbet, men då vaknade jag på onsdagmorgonen och hade ont i halsen, och det håller fortfarande i sig. Lite ont i halsen, hostar som f*n, och så är jag hes också. Men jäklar när jag blir frisk, då ska det nötas lite löpband igen :D Jag kommer dock att börja med 30-40 minuter varannan dag, för jag vill inte ledsna på det. Men tills jag blir frisk, så fokuserar jag enbart på kalorierna, och försöker röra på mig så mycket som möjligt här hemma, städa, plocka och dona och ha mig.

Just nu ligger jag på ett kaloriintag av 1377 kcal/dag, det går ju neråt i och med att man går ner i vikt;)



Nu kör vi, och jag hoppas att ni vill följa med mig :)

Kommentarer
Postat av: Katta

Hhaha alltså ajg äter fan kvarg till allt! helt sjukt, efterrätter, såser, mellanmål ja allt! haha

2012-03-11 @ 21:19:35
URL: http://kattasfett.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0