Söndag

Hej alla! Har inte varit närvarande här på ett litet tag, men tro inte att jag har misskött mig för det! Nej nej, jag körde pulver på heltid fram tills igår, dvs 4 dagar, och på de 4 dagarna gick jag ner 2,7 kg. Igår blev det pulver + middag, och jag lagade chili con carne och åt det med ärtor, majs, broccoli och 50 minikeso. Såå gott, och det slutade bara på 300 kcal ;) Dock har det resulterat + 0,3 från igår :/ Jag vet ju att jag inte har gått upp i fett av att äta 836 kcal på en dag, det blir ju såhär när man avslutar en pulverdiet, men det känns ändå inte så roligt. Men men, jag har fått mig en kickstart och det är jag glad för.
Jag kommer att övergå nu till att bara äta mat och inget pulver, kanske tar någon påse då och då. MEN till en början kommer jag att hålla mig till 900 kcal per dag och sedan öka successivt. Det blir nog bra det här ;)

Frukosten idag bestod av en röra på keso, majs och gurka, och två rågi med lätt skinkost. Allt som allt slutade det på 191 kcal + 40 kcal från mjölken i kaffet. Lunchen har jag ju inte ätit än men har redan planerat, och det blir 200 gr chili, 50 gr minikeso och 150 gr ärtor, majs och broccoli. 333 kcal där. Och middagen blir korv stroganoff med wokgrönsaker och även där lite keso. 335 kcal. Så då kommer jag att landa på 899 kcal för den här dagen. Inom kaloriramen och även gottigott!

Just såhär efter att man har avslutat en pulverdiet är det alltid (för mig iallafall) så att man är liksom så... tacksam kanske, att man får äta vanlig mat, så sötsuget existerar inte ens, och jag har en sådan energi, och framförallt VILJA att planera mina måltider och verkligen tänka efter om det är värt att stoppa i käften. Och det går att hålla sig mätt på 900 kcal på en dag;)

Jag kommer att försöka till en viss mån att undvika potatis, pasta och ris. Jag har bunkrat upp frysen med en massa olika grönsaksblandningar. Gott, nyttigt och kalorisnålt. 

Nu jäklar är jag SÅ peppad på det här, och fastän jag kanske har gått upp något hekto till tills den officiella invägningen imorgon, så vet jag att jag har gjort BRA och det kommer fortsätta såhär. Nu kör vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0