Vägning och lite skit.

Veckans skillnad: + 0,1 kg

Total skillnad: - 11,2 kg

På ett sätt är jag förvånad över plusset, på ett sätt inte. Jag åt cheesecake igår förvisso, MEN inom kaloriramen. Men jag känner min kropp väl nog för att veta att jag bara behöver titta på något sött och gå upp 2 hekto till dagen efter. Det är sant, jag behöver inte äta mycket, det enda som krävs är en liten tårtbit, en liten chokladbit eller liknande, och jag går upp. Nåja, det är väl bara att acceptera det.

Idag har det gått käpprätt åt helvete. På jobbet har det gått bra, planerad frukost och lunch, sedan bjöds det på arraksbollar under lunchen, men jag var inte ens sugen. Så det kändes bra. Det var dock nu när jag kom hem... Jag har ätit så jävla mycket skit på den timmen jag har varit hemma. Cheesecake som fanns kvar från igår, och en jävla massa chips.

Nu är jag less. Less på att alltid äta bara "för att det finns". Och har jag många kalorier kvar vid dagens slut, ja men då kan man ju "unna sig" en muffin eller liknande. Jag unnar väl för fasen inte min kropp ett jävla skit när jag trycker i mig allt onyttigt som finns? NEJ. Så nu får det vara nog. Jag har precis slängt resten av chipsen, och rensat ur skafferiet, kylen och frysen. Även om jag tycker att det kan vara kvar för att jag inte blir sugen på t ex glass så ofta, så vet jag att är man tillräckligt sugen så duger nästan vad som helst, bara det är sött.

Nu känner jag att jag har ätit tillräckligt för idag, skulle jag bli döhungrig senare så får jag dricka en naturdiet-shake. För jag är så förbannat less. Nu räcker det! Jag tycker att vi stryker ett streck över den här dagen, och börjar på en ny kula imorgon, för nu finns det inget hemma som ens är i närheten av att stoppa mig. 

Tack och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0